fredag, december 07, 2007

Ensam hemma

"Ensam hemma" är en rolig film, eller det var det när man var mindre. Tyckte ungen som gjorde tjuvfällorna var så finurlig och ville vara lika smart. Vad sysslar han med nu för tiden? Knark typ va?

En sak har stört mig idag. Imorse kollade jag ut genom fönstret och tänkte "hm... det ser ju inte ut att regna, det kommer nog inte börja heller...". Sen så lämnade jag mitt hem och sparade tio sekunder genom att jag inte la ner paraplyet i väskan. Jag hann gå 20 meter sen så började det regna och det var försent att vända om. Efter fyra minuter på pendeltåget så klev jag ut i typ ösregn. Och så har det fortsatt hela dagen. Varför la jag inte ner paraplyet i väskan? Det har legat i väskan i ungefär 1 år men inte idag. Då passade det på att regna. Jävla global uppvärmning!

Inga kommentarer: